vineri, 8 aprilie 2016

Sectiunile planului de afaceri III

Sectiunea 3 Organizare si Management
Informatiile despre organizare si management urmeaza analizei de piata. Aceasta sectiune trebuie sa includa: structura organizatorica a companiei, detalii despre proprietatea companiei, profilul membrilor echipei de management si administratorilor. Trebuie sa vorbesti despre cine, ce responsabilitati are? Care este experienta  conducatorilor si a angajatilor si de ce anume vor raspunde.  Aceste intrebari ar putea parea inutile intr-o organizatie cu una sau doua persoane, insa cei care citesc planul de afaceri ar vrea sa stie deci, spune-le! Ofera o descriere detaliata a fiecarui departament si a functiei sale.
Tot in aceasta sectiune insereaza date despre echipa de management si cum intentionezi sa ii fidelizezi. Ce fel de salariu si pachet de beneficii ai pentru angajatii tai? Ce stimulente oferi? 
Asigura cititorul planului de afaceri ca oamenii din echipa ta sunt mai mult decat niste nume pe o foaie cu antet.
Structura Organizationala - Un mod simplu, dar eficient pentru a stabili structura societatii tale este crearea unei organigrame cu o descriere narativa. Acest lucru va dovedi ca nu faci nimic la intamplare, ca te-ai gandit exact la cine ce face, ca exista cineva care se ocupa de fiecare functie a companiei tale. Nimic nu scapa și nimic nu se suprapune. Pentru un potential investitor sau angajat, este foarte important.
Forma de organizare - Aceasta sectiune trebuie sa includa structura juridica a afacerii si informatii semnificative legate de proprietatea asupra companiei (numele proprietarilor, % proprietatii, gradul de implicare, profilul managementului). Expertii sunt de acord ca unul dintre cei mai puternici factori de succes in orice companie este abilitatea si palmaresul echipei proprietar – management, asa ca ofera informatii despre oamenii cheie din companie si expertiza lor. Informatiile ar trebui sa cuprinda pe scurt numele persoanelor, pozitia (inclusiv o scurta descriere a pozitiei), responsabilitatile principale si autoritatea, educatia, experienta si competenta, aptitudinile speciale, realizarile anterioare, cunoasterea domeniului in care va opera, cuantificarea realizarilor, contributia previzionata la succesul firmei. Evidentiaza modul in care oamenii din jur iti vor completa propriile abilitati. Daca esti la inceput, arata cum experienta unica a fiecarui membru al echipei va contribui la succesul afacerii. Gandeste-te daca poti evidentia ca vei beneficia de experienta unui consiliu consultativ neplatit. O lista de nume cunoscute ca proprietari/ manageri ai unor afaceri de succes vor  intari credibilitatea firmei.

Acum poti sa treci la Descrierea serviciilor si produselor pe care le vei oferi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu