Sectiunea 3 Organizare si Management
Informatiile
despre organizare si management urmeaza analizei de piata. Aceasta sectiune
trebuie sa includa: structura organizatorica a companiei, detalii despre
proprietatea companiei, profilul membrilor echipei de management si administratorilor.
Trebuie sa vorbesti despre cine, ce responsabilitati are? Care este experienta
conducatorilor si a angajatilor si de ce anume vor raspunde. Aceste
intrebari ar putea parea inutile intr-o organizatie cu una sau doua persoane, insa
cei care citesc planul de afaceri ar vrea sa stie deci, spune-le! Ofera o
descriere detaliata a fiecarui departament si a functiei sale.
Tot
in aceasta sectiune insereaza date despre echipa de management si cum
intentionezi sa ii fidelizezi. Ce fel de salariu si pachet de beneficii ai
pentru angajatii tai? Ce stimulente oferi?
Asigura cititorul planului de
afaceri ca oamenii din echipa ta sunt mai mult decat niste nume pe o foaie cu
antet.
Structura
Organizationala - Un
mod simplu, dar eficient pentru a stabili structura societatii tale este
crearea unei organigrame cu o descriere narativa. Acest lucru va dovedi ca nu
faci nimic la intamplare, ca te-ai gandit exact la cine ce face, ca exista
cineva care se ocupa de fiecare functie a companiei tale. Nimic nu scapa și
nimic nu se suprapune. Pentru un potential investitor sau angajat, este foarte
important.
Forma
de organizare - Aceasta
sectiune trebuie sa includa structura juridica a afacerii si informatii
semnificative legate de proprietatea asupra companiei (numele proprietarilor, %
proprietatii, gradul de implicare, profilul managementului). Expertii sunt de
acord ca unul dintre cei mai puternici factori de succes in orice companie este
abilitatea si palmaresul echipei proprietar – management, asa ca ofera informatii
despre oamenii cheie din companie si expertiza lor. Informatiile ar trebui sa
cuprinda pe scurt numele persoanelor, pozitia (inclusiv o scurta descriere a
pozitiei), responsabilitatile principale si autoritatea, educatia, experienta si
competenta, aptitudinile speciale, realizarile anterioare, cunoasterea
domeniului in care va opera, cuantificarea realizarilor, contributia
previzionata la succesul firmei. Evidentiaza modul in care oamenii din jur iti
vor completa propriile abilitati. Daca esti la inceput, arata cum experienta
unica a fiecarui membru al echipei va contribui la succesul afacerii. Gandeste-te
daca poti evidentia ca vei beneficia de experienta unui consiliu consultativ
neplatit. O lista de nume cunoscute ca proprietari/ manageri ai unor afaceri de
succes vor intari credibilitatea firmei.
Acum
poti sa treci la Descrierea serviciilor si produselor pe care le vei
oferi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu