joi, 14 aprilie 2016

Sectiunile planului de afaceri V

După ce ai terminat secțiunea Produse/Servicii, urmatoarea parte a planului de afaceri ar trebui sa se concentreze pe strategia de marketing și vanzari.

Marketingul este procesul de creare a clienților, iar clientii sunt seva oricarei afaceri. Ca atare, primul lucru pe care ar trebui sa il faci este sa iti definesti o strategie de marketing. O modalitate  unica pentru abordarea unei strategii de marketing nu exista.  Cu toate acestea, exista pasi comuni  care sa te ajute sa gandesti directia si tactica utilizate in satisfacerea nevoilor clientilor  si loializarea lor.
O strategie globala de marketing ar trebui sa includa patru  strategii diferite:
  • O strategie de penetrare pe piata.
  • O strategie de crestere.  Aceasta strategie ar putea include: o strategie internă, cum ar fi modul de a dezvolta resursele umane, o strategie de achizitie, cum ar fi cumpararea unei alte afaceri, o strategie de franciza pentru ramificare.
  • O strategie de distribuție. Alegerea canalelor de distribuție ar putea include producatori, o forța de vanzari interna, distribuitori sau retaileri.
  • Strategia de comunicare. Cum ai de gand sa ajungi la clienții tai? De obicei, cea mai utila este utilizarea unor  combinatii intre promotii, publicitate, relatii publice, vanzare personala și materiale  tiparite (brosuri, cataloage, pliante, etc.)
Dupa ce ai dezvoltat o strategie globala de marketing, poți defini strategia de vanzari. Acest lucru se refera la modul in care intentionezi sa vinzi efectiv produsul. 
Strategia globala de vanzari ar trebui sa includa doua elemente principale:
 • Forța de vanzari. Daca ai de gand sa ai o forța de vanzari, trebuie sa te gandesti  daca vei utiliza angajati proprii sau reprezentanti independenti. Cati agenți de vanzari ar trebui sa recrutezi? Cum ii vei alege? Cum vei instrui forta de vanzari? Cum ii vei plati/recompensa?
 • Activitatile de vanzari. Atunci cand definesti strategia de vanzari, este important sa o detaliezi pe activitati si sa identifici persectivele. Dupa ce ai stabilit perspectivele ar trebui  sa abordezi problema incheierii de contracte,  acordand  prioritate celor cu probabilitatea de incheiere cea mai mare. Apoi ar trebui sa estimezi cate vizite/apeluri de vanzari vei face intr-o anumita perioada de timp, de cate vizite/apeluri ai nevoie pentru o vanzare si de costul actiunilor intreprinse pentru fiecare vanzare.
In continuare va trebui sa te gandesti la partea de finantare a afacerii si, daca vei constata ca nu ai suficiente resurse financiare proprii, va trebui sa cauti alte surse de finantare. Rezultatele vor fi cuprinse in urmatoarea parte a planului de afaceri - sectiunea Finantarea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu