vineri, 8 aprilie 2016

Cum se alege un nume pentru afacere

Alegerea unui nume este un pas important in procesul de planificare al afacerii. Numele trebuie sa reflecte identitatea viitorului brand, trebuie inregistrat si protejat pe termen lung. Pentru ca prezenta online nu mai poate fi neglijata, un aspect important se refera si la verificarea disponibilitatii  numelui de domeniu. Deci, cum se alege un nume? Exista tentatia de a folosi propriul nume ca nume pentru afacere. In principiu nu ar fi nimic in neregula cu acest lucru, dar va fi mai greu sa construiesti o imagine de profesionist. 
Ar fi de preferat sa ai in vedere: 

  • usurinta pronuntiei – specialistii in branding recomanda o denumire formata dintr-un singur cuvant fara a folosi cratime sau alte semne ortografice;
  • cat de usor de reamintit este?
  • ce conotatii ar putea avea – numele este suficient de corporativ? ce imagini vin in minte cand se aude? scoate in evidenta serviciile oferite?
  • ar fi un nume preferat de cei care il aud? – incearca sa afli opinia unor clienti potentiali, a partenerilor sau a unor investitori?
  • cum va arata numele ales pe web, ca parte a unui logo, pe social media?
  • este unic si disponibil? – alege un nume care nu a fost revendicat/inregistrat de alte persoane, online sau offline. O cautare pe internet si o verificare la ONRC te va alerta daca cineva utilizeaza numele ales. Oficiul National al Registrului Comertului este cel care are dreptul să aprobe rezervarea unei denumiri. Verifica si daca numele de domeniu (sau adresa web) este disponibil. Daca este disponibil, revendica-l imediat.
Marca (emblema) este alt factor important cand este vorba de popularitatea unei companii, mai ales cand avantajele un produs sau serviciu sunt mai putin concrete. Ar trebui sa te gandesti si la ea si, odata stabilita, sa o protejezi la OSIM. Un element redutabil si de multe ori scapat din vedere este cel al sloganurilor. Sloganul ajuta clientii sa sesizeze ce face firma si ce o diferentiaza de alte firme. Despre marca si slogan poti citi AICI.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu