vineri, 8 aprilie 2016

Sectiunile planului de afaceri IV

Dupa ce sectiunea Organizare si Management a planului de afaceri este terminata, urmeaza Descrierea serviciului sau produsului subliniind beneficiile pentru clientii actuali si potentiali. Trebuie sa te concentrezi pe modul in care produsul/serviciul va raspunde nevoilor clientilor tinta.
Ce ar trebui sa includa Descrierea  produsului /serviciului?

  • Informatii cu privire la beneficiile specifice ale produsului sau serviciului din perspectiva  clienților. Ar trebui, de asemenea, sa vorbesti despre capacitatea produsului/ serviciului de a satisface nevoile consumatorilor, avantajele pe care le ofera produsul peste cele ale concurentilor, precum si de stadiul de dezvoltare in care se afla produsul ( idee, prototip, produs lansat si utilizat frecvent etc.);
  • detalii despre ciclul de viata al produsului, factorii care pot influenta dezvoltarea sa in viitor;
  • drepturile de proprietate intelectuala (lista brevetelor sau a drepturilor de autor), existenta unor aspecte cheie ale unui produs care pot fi clasificate ca secrete comerciale, acorduri juridice, cum ar fi cele de non-concurenta;
  • activitatile de cercetare si dezvoltare -subliniaza orice activitati de cercetare si dezvoltare in care esti implicat sau care sunt planificate si care sunt rezultatele asteptate ale acestor activitati de cercetare si dezvoltare.

In continuare, treci la sectiunea Marketing & Vanzari a planului de afaceri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu